Starta trupp 7-år

Information 2019

Uppdaterad torsdag 20/2

Övergripande information

Till säsongen 2019 kommer vi redan innan vårsäsongen arbeta med att skapa föräldraorganisationer kring våra trupper för 7-åringar (födda 2012). Tidigare år har 7-åringarna varit en del av Knattefotbollsskolan på våren och sedan har vi släppt över till föräldrarna till hösten. Vi har utvärderat detta och känner att det är utmanande att lämna över verksamheten under sommaren då många inte är hemma. Därför kommer vi under våren 2019 påbörja arbetet med att organisera våra trupper och skapa föräldraorganisationer. Detta kommer innebära följande:

  • Öppna föräldramöten för alla som är intresserade av att engagera sig som tränare och lagledare. Där kommer ni få möjlighet att träffa klubb- och kanslichef som berättar om klubbens verksamhet samt vad ni praktiskt behöver göra för att skapa en trupp.
  • Interna tränarkurser för alla föräldrar som är intresserade av att vara tränare. Vår utvecklingschef genomför dessa med målet att ge er en grundläggande kunskap om hur 7-åringar ska tränas och vad som är viktigt inför säsongen.
  • Information och ev. möten kring Knatte 5:an som är vårt interna cupspel för 7-åringarna. Mer information om Knatte 5:an finns under "Arrangemang".

Informationsmöten mars 2019

Vissa har redan smygstartat men nu är det dags för de första informationsträffarna för alla föräldrar som är intresserade av att ta en ledarroll i våra nya trupper. Vi har bokat in tre datum i mitten av mars där vi delat upp datumen efter vilka idrottsplatser ni spelade på förra året, så att ni redan under kvällen träffar andra intresserade föräldrar från samma område som ni. Under denna information kommer ni träffa kanslichef Christian Greus som är huvudansvarig för denna uppstart av trupper samt klubbchef Mikael Thorstensson. Alla möten äger rum på Edsbergs Sportfält i klubbrummet som ligger i huset bredvid kansliet. Start kl. 18.30-19.30 med tid efteråt för er föräldrar/ledare att sitta kvar och prata om er trupp om så önskas. Om ni inte kan delta på rätt dag är det ok att vara med på en annan dag istället.

  • Måndag 11/3 – Trupper från Kärrdal, Sportfältet, Vaxmora och Sollentunavallen (inkl. Sofielund/Skälby).
  • Tisdag 12/3 – Trupper från Viby, Norrviken och Töjnan
  • Onsdag 13/3 – Trupper från Silverdal och Helenelund (inkl. Tegelhagen/Rådan/Silverbäcken)

Anmäl er gärna här, https://member.myclub.se/pub/forms/5423/1XUFVCxIsU... så vi kan planera för mötena och ev. hitta större lokal.

I ett senare skede kommer ni även träffa vår utvecklingschef Mike Lindström för att få en grundläggande tränarutbildning. Kom ihåg att vi vill att så många föräldrar som möjligt engagerar sig från början. Rollerna kring laget är inte enbart tränare utan vi behöver lagledare, gärna fler. Tveka därför inte att komma på dessa informationskvällar. Ni kan läsa mer om ledarrollerna här, https://sollentunafk.myclub.se/menu/pages/20619 och på hemsidan hittar ni all information om klubbens verksamhet.

Har ni fler frågor redan nu så mailar ni vår kanslichef christian.greus@sollentunafk.se.

Nyheter via RSS
Levererat av MyClub