MyClub & support

MyClub är enkelt uttryckt vårt medlemsregister och hemsida. MyClub binder samman klubbens central med våra lag, både genom medlemsregistret och hemsidan. Grunden i MyClub är att förenkla administration och kommunikation för klubb, ledare och medlemmar. MyClub har varit i bruk i Sollentuna FK sedan hösten 2013 och vi ser en förenklad administration för alla klubbens medlemmar, ökad närvaroregistrering och bättre kommunikation.


Uppdateringar

Från och med nu hänvisar vi till MyClub.se, MyClub:s Facebook-sida eller Twitter@myclub_se för er som vill se vilka uppdateringar företaget arbetar med. Vi rekommenderar även MyClub Tickets för er som vill komma med förslag på framtida uppdateringar.


Medlemsregistret

Klubben administrerar vårt medlemsregister för att kunna kommunicera, informera och fakturera på ett korrekt sätt. Genom MyClub och lagens sidor släpper vi sedan ner ansvar till ledarna i lagen som gruppadministratörer. Ledarna kan även bjuda in spelare/föräldrar som medlemmar för att ge dem tillgång till funktioner som underlättar kommunikation, kallelser, kalendrar och liknande. Ledarna kan registrera nya medlemmar, ta bort spelare som slutat och bygga sitt lag inom vissa gränser i medlemsregistret.

Hemsidan

Hemsidan är en spegel av information från medlemsregistret där ledare/spelare/föräldrar/besökare kan se grundläggande information om våra enskilda lag. Hemsidan knyter ihop klubbens centrala nyheter med lagens egna.

Webbappen

Både medlemsregister och hemsida kan numera ses i smartphones och MyClub kan läggas på hemskärmen som en webbapp. Från din smartphone kan den mesta av administrationen och kommunikationen inom lagen och klubben genomföras. Fråga din lagledare hur det går till! I webbappen kommer i framtiden även medlemskort och sponsorutskick finnas tillgängliga.

Närvarorapportering

Närvarorapportering från lagen ligger till grund för klubbens ansökan om aktivitetsstöd från kommun och stat. Dessa aktivitetsstöd är en av klubbens största intäkter och därför viktigt att det sköts på korrekt sätt. Via MyClub, både i smartphone och dator, uppmanas våra ledare att närvarorapportera alla aktivitetstillfällen laget genomför (träningar, matcher, möten, övriga aktiviteter). Klubben uppmanar alla att göra detta löpande, det vill säga i direkt anslutning till eller efter varje aktivitet.

Lag som inte närvarorapporterar regelbundet blir kontaktade av klubben för att få stöd i hur detta ska gå till.
En bra närvarorapportering från dig som ledare kan i slutändan innebär mer resurser för Sollentuna FK att utveckla sin kärnverksamhet.

Support

Support MyClub - Rena supportärenden som vi kan hjälpa er med på kansliet. Maila mikael.thorstensson@sollentunafk.se så försöker vi hjälpa er så fort vi kan eller hänvisa vidare till MyClub.

Förslag på uppdateringar hänvisar vi till MyClub Tickets.

Instruktionsvideo medlemsregister - instruktionsvideo av Sollentuna FK, skapad maj 2016. Förklarar hur funktionerna i medlemsregistret fungerar, med betoning på kalender och närvarorapportering.

Instruktionsvideo hemsida - instruktionsvideo av Sollentuna FK, skapad maj 2016. Förklarar hur lagen sköter sina hemsidor och hur dessa hemsidor kopplar till medlemsregistret.

Vi hoppas dessa videoklipp hjälper er!

Md attundaekonomilogo
Md andreas fotboll1 635x500px 01
Md sollentunafk
Md kontakta kansliet
Md sk rmavbild 2015 04 15 kl. 11.00.55
Md sk rmavbild 2014 08 20 kl. 16.17.04
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub